Gentse startup Skedify kiest The CoFoundry als groeipartner

Mensen zoeken en organiseren steeds meer online. E-commerce gooide het volledige retaillandschap op z’n kop. Noem een product en je vindt een webshop waar je dat met enkele klikken kan aankopen. Maar wat als jouw bedrijf producten of diensten niet online kan verkopen, omdat ze daarvoor te complex zijn of de klant doorheen een heel beslissingsproces moet. Kortom: wat als er menselijk contact nodig is met de klant? De Gentse startup Skedify brengt daar verandering in, en helpt deze bedrijven om hun online klanten tegemoet te komen. De startup, die via een gemeenschappelijke partner IBM in contact kwam, is de nieuwste groei-investing van The CoFoundry.

Skedify wil in de eerste plaats de conversie op websites verhogen. De digitale muur, beter bekend als het contactformulier, waar bezoekers op stoten als ze een afspraak willen maken, haalt deze startup helemaal weg. Dat doen ze aan de hand van een afspraaksysteem dat komaf maakt met eindeloos bellen en mailen. ‘Met onze oplossing kunnen potentiële klanten naar een bedrijfswebsite surfen. Binnen de minuut plannen ze daar een afspraak in bij de juiste persoon op de locatie naar keuze’, legt oprichter Arne Bassez uit. ‘Zo bouwen we een brug tussen de digitale weg die een consument aflegt en het persoonlijk contact met de klantenadviseurs uit het netwerk van lokale service punten. We willen het voor bedrijven in de eerste plaats gemakkelijker maken om klanten binnen te halen. Tegelijk verhogen we de beleving en het comfort van de klant en de relatie mét de klant, wat voor ons ook heel belangrijk is.’ Skedify zet op die manier het offline contact met een bedrijf in het verlengde van de online aanwezigheid ervan.

Die filosofie giet de onderneming in een enterprise-grade SaaS scheduling tool. De oplossing slaat aan, want Arne en zijn team bij Skedify werken intussen al online afspraakprojecten uit voor onder andere alle agentschappen van Argenta en AXA Bank. Ook andere sectoren dan retail banken, zoals de verzekeringssector, immobiliën, ziekenfondsen, sociaal secretariaten, selectie, interim-en recruteringsgroepen, travel en consultancy, lopen warm voor deze oplossing. Om die markten te ondersteunen blijft Skedify op zoek naar software engineers om hun groeiende team te ondersteunen.

De brede inzetbaarheid van de technologie is één van de voornaamste redenen waarom de onderneming samen met The CoFoundry in zee gaat. ‘Een online afspraakplatform past natuurlijk in een bredere visie van Customer Centricity en Digitale Transformatie. Dankzij onze samenwerking met The CoFoundry gaat een uitgebreid netwerk aan bedrijven - die eenzelfde visie naar hun klanten overbrengen - open binnen de Cronos groep. Zo hebben we een mooie partnership met de COMMA Groep die onder andere Sitecore oplossingen aanbiedt in dit bredere verhaal.’

Arne vond in The CoFoundry niet alleen een investeerder: ‘Ik vond bij The CoFoundry eerst een groep mensen met heel diverse expertises en achtergronden waarmee ik een klik vond op een persoonlijk niveau, een team die ik als een volwaardige co-founder kan beschouwen. Samen met de financiële injectie in samenwerking met het IWT en de ondersteuning die het seed fund ons biedt, kan Skedify een versnelling hoger schakelen.’

Bert Van Wassenhove

Cofounder, The CoFoundry

Over The CoFoundry

Gepassioneerd door innovatie helpt The CoFoundry entrepreneurs om hun ideeën te transformeren in duurzame bedrijven. We investeringen in startups en scale-ups in de vroege groeifase en coachen hen in het groeiproces. We mikken op de lange termijn eerder dan op snel financieel gewin. Je zou kunnen zeggen dat we de funding hype doorbreken en hard werken om een solide toekomst te bouwen voor ondernemers.

Startup Village Antwerpen Lange Gasthuis straat 29-31 2000 Antwerpen

thecofoundry.co